Uitzonderingen

Sommige artikelen kun je niet retourneren, bijvoorbeeld omdat de producten een beperkte houdbaarheid hebben of omdat de verzegeling (seal) is verbroken. Een verzegeling is aangebracht om hygiënische en/of gezondheidsredenen.

Artikelen die je niet kunt retourneren zijn:

  • Artikelen die om hygiënische redenen niet retour gestuurd kunnen worden, zoals oordopjes, in-ear-headsets, tandenborstels en scheer-, of epileerapparaten (indien de verzegeling is verbroken);

Voor een snelle en goede verwerking van het teruggestuurde artikel is het volgende van belang:

  • Onderdelen/artikelen die zijn ingebouwd en/of aangesloten in een apparaat kunnen geretourneerd worden. Hierbij geldt wel dat de inbouwkosten voor de klant blijven en dat eventuele schade door de klant betaald moet worden;
  • Inktcartridges en tonercassettes die reeds geopend zijn hebben een waardevermindering van 100% en zijn dus onverkoopbaar. Je kunt de inktcartridge beoordelen zonder de verpakking te openen. Op de verpakking vind je immers het merk, type en kleur terug.
  • Verbruiksartikelen, zoals beschermfolie voor mobiele telefoons of reinigingsvloeistoffen, die reeds geopend zijn hebben een waardevermindering van 100% en zijn dus onverkoopbaar.
  • Artikelen die beschadigd, incompleet zijn of andere gebruikssporen vertonen, kunnen retour, maar worden niet volledig vergoed. Dit vergoedingspercentage wordt bepaald na controle van Easyfiks.


Heb je vragen over de mogelijkheid tot retournering van je product? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.